Päätinpä tässä aikani kuluksi sitten vuodattaa jotain...

Olen kuullut eräältä hyvältä ystävältäni usein haukkuja lempiartistiani BoAa kohtaan. "Ei sil oo hyvä ääni!" "Hyi kauhistus Jutta, laita se lauluvihkonen pois! Siin on myrkkyä!" "Onko nois kuvis BoA? Hyi yäk!" ja kaikkea vastaavaa. Se on aina saanut minut lähes itkun partaalle. BoA on näet ainoa artisti, jonka laulut ovat aina antaneet minulle uskoa huomiseen. Aina kun olen kokenut suuren pettymyksen, eikä ole ketään, joka auttaisi, kuuntelen jonkun tilanteeseen sopivan kappaleen BoAlta. BoAn ääni saa minut rauhoittumaan ja ajattelemaan asiaa positiiviselta kannalta. Toki myös silloin, kun olen kokenut jotain iloista, kuuntelen BoAa voitonriemuisena, ja se saa minut ajattelemaan: "Sinä Jutta todella teit sen! Sinä teit sen!" Vaikka en ymmärräkään kaikkia lauluja, se ei minua haittaa. Onhan Internetissä paljon englanninkielisiä käännöksiä. BoAn musiikki sai minut myös innostumaan Japanin kulttuurista, kielestä, tavoista... Ja sen avulla sain päättäväisen ajatuksen: jonain päivänä minä matkustan Japaniin. Joskus ajattelen, mitä jos BoA kuolisikin äkkiä jossian onnettomuudessa, tai sairauteen. Välillä onnistun karistamaan ne ajatukset mielestäni, mutta toisinaan vierähtää pari kyyneltä. Mutta eihän hänen musiikkinsa kuole, vaikka hän itse kuolisikin.

Nyt jotkut ehkä ajattelevat, että pidän BoAa epäjumalana tai jotain. Ei. Sitä se ei ole. En pidä BoAa läheskään Jumalana. Jumala on Jumala, Häntä ei voi kukaan koskaan korvata. BoA on vain maanpäällinen idolini, minulle tärkeä henkilö, joka on auttanut minua ensihätään. Jos edes BoAn musiikki ei ole auttanut, olen kääntynyt joko parhaan ystäväni tai Jumalan puoleen. Minulla ei ole mitään BoAa esittävää patsasta, jota palvoisin ja jolle toimittaisin uhrilahjoja. Minulla ei ole kuvaa, jolle tekisin saman. Minä en osoita rukouksiani BoAlle, vaan Jumalalle. BoA on maanpäällinen apu parhaan ystäväni lailla, Jumala on taivaallinen apu, jota kukaan ei voi korvata, kuten jo sanoin.

Eräs henkilö ei pidä BoAsta siksi, koska ei ymmärrä hänen laulujaan. Sitä minä pidän naurettavana. Hänen englantinsa on todella hyvä, joten ei se näe kuin hiukan vaivaa etsiä englanninkielinen käännös tai kuunnella laulusta englanninkielinen versio, jos sellainen on. Ymmärrän, että kaikki eivät pidä hänen äänestään, luonteestaan, lauluistaan yms. mutta se on jo liian törkeää, että haukkuu laulajan maanrakoon, kun mainitsee hänen nimensä. Sitä en siedä, se menee jo liian yli.

Kiitos ja kumarrus.